суббота, 2 февраля 2013 г.

тести для батьків дітей раннього віку

 Десять вдповдей на питання батькв п'ятирчних дтейЛистом МОН Украни вд 18.08.2010 ЂЂЂ1/9-570 "Про органзацю роботи з дтьми дошкльного вку у 2010/2011н.р." прийнято ршення про обов'язкову дошкльну освту дтей 5-рчного вку.На сайт Мнстерства освти Украни надаються вдповд, на запитання, як виникають у батькв п'ятирчних дтей1. Примусово нхто не буде готувати дтей старшого дошкльного вку до шкльного навчання.Ст. 8 Закону Украни "Про дошкльну освту" передбачено, що см'я зобов'язана сприяти здобуттю дитиною освти у дошкльних та нших навчальних закладах або забезпечувати дошкльну освту в см' вдповдно до вимог Базового компонента дошкльно освти. Батьки повинн бути понформован про можлив шляхи залучення дтей до здобуття дошкльно освти. Водночас мсцев органи державно виконавчо влади та органи мсцевого самоврядування повинн створити для цього необхдн умови.Отже, дв сторони одн дуже важливо справи: перша - вдповдальнсть, впевненсть  бажання батькв; друга - вдповдальнсть держави за створення доступност  безоплатност дошкльно освти.2. Обов'язкова дошкльна освта для дтей старшого дошкльного вку  необхднстю.Питання щодо обов'язковост здобуття дтьми старшого дошкльного вку дошкльно освти назрвало уже давно, тому що вс (в першу чергу батьки) розумли, що це  необхднстю. Адже це, насамперед, переваги для дитини. Подивимося на це з рзних позицй: "дитина  колектив" (вмння узгоджувати сво нтереси з ншими, виховання почуття дружби, взамодопомоги, пдтримки); "дитина  соцум" (вмння сплкуватися з ншими людьми, знаходити правильне ршення  вихд з рзних життвих обставин, бажання для подальшого навчання в школ); "розвиток дитини" (здйсню педагог, який волод необхдними знаннями та може забезпечувати повноцнний комплексний розвиток дитини з урахуванням  ндивдуального розвитку); "дитина  майбутн шкльне навчання" (забезпечення рвних стартових умов для всх дтей, фзична, психчна, моральна, мотивацйна, вольова, нтелектуальна готовнсть тощо). ¶ мабуть тому й вдсоток охоплення дтей старшого дошкльного вку дошкльною освтою щорчно зростав  натепер становить 93,5%.У прийнятт такого ршення  переваги  для батькв, тому що вони будуть впевнен, що х дти отримають повноцнний розвиток,  що для цього буде створено необхдн умови та запропоновано рзн форми здобуття дтьми дошкльно освти. Окрм того, практика нших кран свдчить про позитивний досвд тако роботи.3. Няких спецальних програм, а тим бльше пдручникв, про як часто згадуться у засобах масово нформац, для органзац роботи з дтьми старшого дошкльного вку не потрбно.Освтнй процес для дтей старшого дошкльного вку органзовуться вдповдно до вимог Базового компонента дошкльно освти, як державного освтнього стандарту та програмових вимог. Дошкльна освта у межах Базового компонента здйснються за Державною базовою програмою, яка  основною. Дошкльн навчальн заклади можуть користуватися й додатковими програмами, вимоги до яких визначено листом МОН вд 27.05.2010 р. N 1/9-369 "Щодо порядку розроблення програм для дошкльних навчальних закладв". Перелк програм та видань, рекомендованих для використання в робот у дошкльних навчальних закладах, щороку затверджуться Мнстерством освти  науки Украни та публкуться у фахових виданнях.У робот з дтьми дошкльного вку також можуть використовуватися програми (додатков та експериментальн), що схвален для використання певного регону науково-методичними радами обласних нститутв пслядипломно педагогчно освти.Дюч програми передбачають завдання з рзних видв роботи з дтьми, у тому числ пзнавальний, мовленнвий, логко-математичний, художньо-естетичний, фзичний та соцальний розвиток дтей.4. Обов'язковсть дошкльно освти для дтей п'ятирчного вку не означа замну дошкльно освти на шкльне навчання, дти не повинн ссти за парти, як першокласники у школ, навчатися писати, читати тощо. Провдною дяльнстю у житт дитини дошкльного вку залишаться гра, за допомогою яко необхдно формувати у дтей передумови навчально дяльност (дотримання правил, вмння стримувати власн бажання, якщо вони суперечать правилам гри, навчання поводитися в колектив тощо). Органзаця занять (групових, пдгрупових, ндивдуальних) не будуть дублювати шкльн уроки за формами проведення, змстом завдань, методами та прийомами навчання, способами органзац дтей, не будуть пдпорядкован тльки логц майбутнх навчальних шкльних дисциплн. Одним з основних завдань педагогчних колективв, як працюють з дтьми дошкльного вку, буде створення розвивального середовища для дтей, що передбача змщення акцентв з проблеми його дидактичного забезпечення на створення сприятливого простору для розгортання дтьми активно, творчо поведнки у специфчних для вку видах дяльност (гровй, пзнавальнй, продуктивнй, самостйнй художнй дяльност, сплкуванн з дорослими  однолтками тощо)  вдповдно органзаця роботи з дтьми у ньому. 5. Дтей старшого дошкльного вку будуть приймати до дошкльного навчального закладу протягом календарного року.Вдповдно до Положення про дошкльний навчальний заклад, затвердженого постановою Кабнету Мнстрв Украни вд 12.03.2003 р. N 305 прийом дтей до дошкльного навчального закладу здйснються кервником протягом календарного року. ¶ тому це не означа, що дтям старшого дошкльного вку необхдно вдвдувати дитячий садок саме з 1 вересня. Батьки повинн вибрати  форму залучення дитини до дошкльно освти  час, коли вддавати до дитячого садка, враховуючи при цьому рзн чинники, у тому числ й стан здоров'я дитини.6. Обов'язковсть дошкльно освти не означа, що дти повинн перебувати у дошкльному навчальному заклад кожного дня та протягом дня.Законом Украни "Про дошкльну освту" (ст.11) за бажанням батькв або осб, як х замнюють, у дошкльному навчальному заклад може встановлюватися гнучкий режим роботи, який передбача органзацю рзнотривалого перебування дтей, у тому числ  короткотривалого (на сьогодн в Укран функцону бльше 1 тис. груп короткотривалого перебування). 7. Батьки мають право вибирати рзн форми здобуття дтьми дошкльно освти.Оптимальний варант, звичайно, дитячий садок. У раз його вдсутност вдкриваються групи для органзац роботи з дтьми старшого дошкльного вку на баз навчальних закладв або нших примщень, буде здйснюватися соцально-педагогчний патронат, а також дти можуть отримувати дошкльну освту за допомогою фзичних осб, як мають вдповдну вищу педагогчну освту та лцензю на право надання освтнх послуг у сфер дошкльно освти.8. Няких документв про отримання дтьми дошкльно освти не передбачаться.Положенням про дошкльний навчальний заклад передбачено перелк документв, що необхдн при прийом дитини до дошкльного навчального закладу (заява батькв або осб, як х замнюють, медична довдка про стан здоров'я дитини, довдка дльничного лкаря про епдемологчне оточення, свдоцтво про народження). Прийом дтей до першого класу здйснються вдповдно до наказу мнстерства вд 07.04.2005р. N 204 "Про прийом дтей до 1 класу загальноосвтнх навчальних закладв", яким передбачено, що для зарахування дитини до першого класу батьками або особами, як х замнюють, податься на м'я директора загальноосвтнього навчального закладу копя свдоцтва про народження дитини та медична довдка встановленого зразка.9. Роботу з дтьми старшого дошкльного вку будуть проводити педагогчн працвники, як мають вдповдну педагогчну освту.У дошкльних навчальних закладах з дтьми старшого дошкльного вку працюють безпосередньо виховател. Також - музичн кервники, нструктори з фзкультури, практичн психологи.До роботи з дтьми, як не вдвдують дитяч садки, будуть залучатися ще й соцальн педагоги, вчител шкл, як обов'язково будуть обзнан з специфкою органзац роботи з дтьми.10. Д мнстерства.Спльно з ¶нститутом нновацйних технологй та змсту освти, Нацональною Академю педагогчних наук Украни мнстерством буде розроблено орнтир для педагогв та батькв щодо змстового наповнення роботи та очкуваних досягнень в розвитку дтей старшого дошкльного вку, а також методичн рекомендац з питань наступност в робот дошкльних навчальних закладв та початково школи.Джерело: МОН Украни Поради батькам, дти яких дуть в перший класПочаток навчання дитини у 1-му клас - це дуже вдповдальний  досить складний перод у житт дитини. Адже дуже багато змн вдбудеться у житт дитини: з'являться нов знайомства, як з однолтками, так  з дорослими; нов взамовдносини; нов обов'язки. Змниться вид дяльност: зараз основною дяльнстю Вашого малюка  гра, з приходом до школи основною дяльнстю стане навчання. Змниться соцальна позиця дитини: ще сьогодн Ваш малюк  простою дитиною, а завтра - стане учнем з певними обов'язками. Основною дяльнстю дитини стане навчання, яке потребу неабияких зусиль з боку дитини, певних знань, а також певних вмнь та навичок. Все життя буде пдпорядковуватись навчанню, школ, шкльним справам. Безумовно, легше пристосуватись до тих змн у житт, як пов'язан з початком навчання у школ  успшнше себе реалзувати зможе та дитина, яка готова до шкльного навчання. У психолог видляють таке поняття, як «готовнсть дитини до навчання». Що означа це поняття, з чого воно складаться, чим визначаться? Загалом поняття «готовност дитини до школи» розглядаться, як комплексне, багатогранне, яке охоплю вс сфери життя та дяльност майбутнього першокласника. Необхдно одразу роздлити поняття педагогчно та психологчно готовност до школи. Пд педагогчною готовнстю, як правило, маться на уваз умння читати, рахувати та писати. Однак сама по соб наявнсть лише цих вмнь та навичок не  гарантом того, що дитина буде навчатись успшно. Що потрбно майбутньому першокласнику:1. Шкльна форма.2. Спортивна форма.3. Спортивне взуття.4. Змнне взуття.Альбом  фарби (гуаш або медов).5. Пензлики для малювання (2шт).6. Кольоров олвц та фломастери.7. Кольоровий папр, кольоровий картон.8. Ножиц з закругленими кнчиками.9. Клей ПВА.10. Пластилн, дощечка з стеками.11. Папка для прац (за бажанням).12. Конструктор будь-який.13. Зошити (10 в косу лню, 10 в клтинку).14. Обгортки для пдручникв та зошитв.15. Папка для зошитв.16. Пенал (2 ручки, простий олвець, лнйка, гумка).Радимо також ознайомитись з Рекомендац щодо створення мовленнвого розвивального середовищаЗ метою забезпечення ефективност навчання дошкльникв рдно мови рекомендумо спрямувати зусилля на створення мовленнвого розвивального середовища. А саме:Природне середовищеРослини найближчого оточення, характерн для дано мсцевост, культурн, городн рослини, кмнатн рослини тощо.Доросл мають знати  вживати укранськ назви живих мешканцв та неживих об'ктв, явищ природи.

Для майбутнх школярв та х батькв

У нашого закладу з'явився свй нтернет-сайт. На сторнках сайту ви можете ознайомитися з сторю нашого закладу, нашими працвниками, досягненнями тощо. Корисну та цкаву нфорацю можна отримати на сторнц: "Для тат  мам, що люблять свох малят", а на сторнц "Свята  будн в садочку" переглянути свтлини з свят та розваг, буденного життя дтей закладу.За допомогою сторнки "Звернення громадян", Ви можете надсилати сво пропозиц, зауваження, подяки, щодо роботи працвникв закладу. 

Дошкльний навчальний заклад ЂЂЂ9

Комментариев нет:

Отправить комментарий